beşkardeşler250809
Çarşı Pazar
Akyazı Emlak

MISIR ÇİFTÇİSİ İSYANDA

25-09-2019 11:16:49 - AKYAZI
1381 OKUNMA | 2075 HİT
MISIR ÇİFTÇİSİ İSYANDA

Mısır hasadının başlamasından sonra serbest piyasada her iki günde bir mısır fiyatlarının düşmesi mısır çiftçisini isyan noktasına getirdi.

AKYAZI PANJUR
Konuyla ilgili açıklama yapan Sakarya Ziraat Odaları İl Koordinasyon Kurulu Başkanı Ali Şener BAYRAKTAR; serbest piyasada tüccarlar tarafından 30 rutubet için tonu 850,00  TL den başlayan mısır fiyatları her iki günde bir gerileyerek ton başına 820,00 Tl ye kadar düşmüştür. Toprak Mahsulleri Ofisinin 30 rutubet mısır fiyatları piyasa fiyatlarının çok altında kaldığından ilimizdeki mısır üreticileri açısından hiçbir olumlu rekabet imkanı oluşturmamıştır.
 
Çiftçi kuruluşu olan Tarım Kredi Kooperatiflerinin yem fabrikasının açıkladığı fiyatta ton başına 30 rutubet için 815,00 TL olarak açıklanınca piyasa tamamen serbest piyasadaki tüccar ve sanayicinin eline mahküm kalmıştır. Zaten TMO’nun açıkladığı 14 rutubet  bürüt mısır fiyatının ton başına 1.150,00 TL olarak açıklanması üreticide büyükbir hayal kırıklığı oluşturmuşken, serbest piyasada oluşan fiyatlarda üreticiyi büyük bir kızgınlığa sevk etmiştir.
 
Bu şartlar altında mısır üreticisi önümüzdeki sene üretim yapamaz hale gelecektir. Sektörün içerisinde bulunan başta Tarım Bakanlığı olmak üzere bütün sanayici ve alıcılar çiftçinin sesine kulak vermelidir. Bu gidişin sonu hayra alamet değildir. Gerek fiyat istikrarının sağlanması gerekse desteklerin arttırılarak mısır üreticisinin zararının telafi edilmesi üretici tarafından acilen beklenmektedir. 
Emren Bilisim Akyazi

YORUM YAZ

ADINIZ SOYADINIZ:
YORUMUNUZ:
Z. Köker 3 hafta önce2019-09-27 08:50:25

Mısır her yerde var alternatif ürün yetiştirilmelidir

0
-0
KEREM 3 hafta önce2019-09-27 00:55:39

TARIM VE HAYVANCILIK ÇÖKMÜŞ AMA BUNLAR 20 YILDIR HALA KOLTUKTALAR.ARADA BİR POZ VERİP KAHRAMANLIK YAPMAKTAN BAŞKA BİR ŞEY YOK.ÇİFTÇİYİM DİYENLER BUNLARI ORAYA OTURTANLAR.ŞİKAYET EDERLER SONRA SAYIN BAŞKANIM DERLER.

0
-0
Okan 3 hafta önce2019-09-26 02:56:11

Açıklama güzel ama bu çiftçiye sonuç lazım ne yapılması gerektiği içinde bi yol bi çözüm bi öncülük yapabiliyomusunuz.yoksa sadece açıklamadan ibaretmi çözüm lazım nerde kimde ise biri elini taşın altına soksun artık.

0
-0
vatandaş 3 hafta önce2019-09-26 00:41:25

mısır çiftçisi gün gelir bunun hesabını sorar merak etmeyin

0
-0
Bulent 3 hafta önce2019-09-25 19:06:19

Hadi canim ön numara fiyat size hak kafa degismeli

0
-0
Ali bey 3 hafta önce2019-09-25 18:48:08

Dikkat ederseniz, bir yanlış zihniyetten bahsediyorum. Ancak birilerinin eleştiriye hiç tehammülü yok! Kur'an'a bakarsanız nice yıkılmaz denilen saltanatların alt üst edildiğini anlatır. Ama Kur'an kimin umurunda ki...Kişileri konuşmam asla olgulardan hareket ederek vahye göre konuşurum, çiftçi kard

0
-0
Çiftçi dostu 3 hafta önce2019-09-25 16:34:15

Ziraat odası ne iş yapar diyen arkadaşlar. Ziraat odası öncülüğünde 28.09.2019 cumartesi saat 14:00 da adapazarı ticaret borsası önünde basın açıklaması yapılacaktır. Oturduğunuz yerden deyil birlik olup medya ve sorumluların karşısında konuşsun. Burada yapılan yorumlarınız hep boş

1
-0
Ali 3 hafta önce2019-09-25 12:50:10

Koltuklar değişmeli, oda seçimi zaten adaletsiz, odalar kapatılmalı! Koltuğa bir oturan bir daha kalkmıyor ve siyasilere mahkum oluyor! Bu anlayışla gariban çiftçinin hakkı savunulamaz, beyler! Herkes mahşer sabahı yapıp ettiğinin hesabını vereceğini bilmeli...

1
-0
3 hafta önce2019-09-25 12:08:57

Çiftçiler sahipsiz başkan hadi bizde meydana

2
-0
kral cifci 3 hafta önce2019-09-25 12:08:54

Butun ciftcilerimizi meydanlara davet ediyorum

3
-1
Kestane Toplamak için gitti uçurumdan aşağı düştü
1 / 15
Ekmek Arası
BENİM DÜNYAM ANAOKULU

YAZARLARIMIZ

   

EN ÇOK OKUNANLAR

EN ÇOK YORUMLANANLAR

AKYAZI HABER

Arşiv Haber Arama