Bilal Soykan ve Osman Karaoğlan ve Hasan Akcan, HASAN YAZICI
YÖNYAP YAPI
Akyazı Aktaş Sürücü Kursu

Sağlıklı ve Formda Kalmak İçin İlk Tercih Koşmak

11-02-2010 22:07:00 - DÜNYA
Sağlıklı ve Formda Kalmak İçin İlk Tercih Koşmak

Bilim adamları, sağlıklı ve formda kalmaya çalışan milyonlarca insanın zamanını yavaş ve tempolu koşu yaparak, yüzerek ya da spor salonuna giderek geçirdiğini söylediler.

Hardal Burger Akyazı

 Bilim adamları, sağlıklı ve formda kalmaya çalışan milyonlarca insanın zamanını yavaş ve tempolu koşu yaparak, yüzerek ya da spor salonuna giderek geçirdiğini söylediler.

The Telegraph'ta yayınlanan habere göre, Londra Üniversitesi'nden araştırmacılar, aerobik egzersizin sağlığa yararının genlerimiz tarafından saptandığını ve bunun kişiden kişiye oldukça farklılık gösterdiğini keşfettiler. Ülkede nüfusun yüzde 20'sinin düzenli egzersiz yapmadığı için bu yarardan faydalanmadıklarını belirten araştırmacılar, bu insanlar için düzenli koşu ve spor salonunun kalp ve şeker hastalığı gibi durumları biraz olsun engelleyeceğini ifade ettiler.

 Araştırmacılar, bu kişilerin ayrıca beslenmelerini iyileştirmek ya da ilaç kullanmak gibi sağlıklı kalmanın diğer yollarını uygulayabileceğini söylediler.

Londra Üniversitesi Royal Veterinerlik Okulu'ndan James Timmons, keşfin kendi kalp sağlıkları için en etkili yolu bulmak amacıyla DNA testi yaptıran hastalar sayesinde daha kişiselleşmiş tedavi yollarını düzenleyeceğini açıkladı.

10 yıl önce bilim adamları tarafından kodu çözülen insan vücudunun genetik haritasını (insan genomu) kullanan araştırmacılar, çalışmanın sağlıktaki gelişmeleri göstermek adına yeni bir temel oluşturduğunu kaydettiler. Timmons, "Bu kişiselleşmiş, genom tabanlı hekimliğin ilk örneklerinden biri olacak" dedi.

 Applied Physiology dergisinde yayınlanan çalışmada, Avrupa ve Amerika'da 500 den fazla katılımcıdan hükümetin önerisiyle haftada 5 kez 30 dakikalık egzersizden oluşan değişik aerobik eğitimi programlarına katılmaları istendi. 20, 12 ve 6 haftalık programların sonunda, insanların büyük çoğunluğu egzersiz boyunca vücutlarının ne kadar oksijen tükettiği konusunda ölçülebilir gelişme gösterdi.

 Katılımcıların, yüzde 30'unun insülin direncinde artış olmadı, bu da egzersizin şeker hastalığı riskini azaltmadığı anlamına geliyor. Katılımcılardan alınan kas dokusu örneklerinin ön analizleri, oksijen alımındaki artışı tahmin eden yaklaşık 30 gen dizisi olduğunu açığa çıkardı. Bunlardan 11'inin aerobik egzersizin bir kişi için ne kadar faydalı olduğunu gösterdiği belirtildi.

Ürdüç

YORUM YAZ

ADINIZ SOYADINIZ:
YORUMUNUZ:
11 yıl önce2014-02-24 21:12:53

bence okullarda serbest kıyafet olmamalı

0
-0
12 yıl önce2013-02-19 17:07:28

Dinimizi yaşamanın hesabını hangi millet soracak Ahmet mehmet hocadan ve benden merak ediyorum. Bu millet müslüman ise, kimse çocuğun okula türbanla gitmesine karşı değildir. Kimseye de bunun hesabı sorulamaz. Aksine elinden alınmış özgürlüğün hesabını o türbanı zorla çıkarttırilan sizlerden soracaktır.

0
-0
12 yıl önce2013-02-10 10:42:48

Sayin hocam.benimde ogretmenim olmaniza ragmen ben kesinlikle bu solediklerinizin bi kismina katilmiyorum. ozgurluk iradesinn kiyafetlerde kullanilmasinda fakir ve zengin dige kavramlarin yeri yoktur olmamakidirda zamanla siz egiticilerde bu kavramlari goreceksiniz...

0
-0
12 yıl önce2013-01-29 21:08:08

bu yasaları başörtüsü için değil avrupa birliği uyum yasası için çıkarıyorlar yani senin yazının içeriğinin boş olduğunu din yalakalığının gereksiz ve yersiz olduğunu bilmeni isterim zaten günümüzde en iyi edebiyat sizinde yaptığınız gibi din ve iman edebiyatıdır hükümet bu yasaları çıkarırıken dinin ardına sığınarak yapıyor ve sizlerde bunlara çanak tutuyorsunuz tabiki bunların hesabını vericeksiniz bu millet bunların hesabını ahmet,mehmet hoca dan sorarken sizleride es geçmiyecekdir saygılar

0
-0
12 yıl önce2013-01-28 19:52:34

birde kılık kıyafet konusundan sonra okullarda temizlik konusuna hükümetimiz el atsa çok yerinde bir hareket olurdu.19 /20ocakta yapılan sınavlarda öğretmen lisesi ve inönü ilköğretim okullarında sınava girdik.lavobalar tam bir felaketti.mikrop yvası olan bu yerlerin hijyen konusunda sınıfta kalmışlardır.malesef bu konuda akyazının tüm okullarıda hemenhemen aynı durumda.

0
-0
12 yıl önce2013-01-14 09:44:27

hocam nasılsınız?

0
-0
12 yıl önce2013-01-10 10:13:42

tuzu kurular ve hükümete yalakalık yapanlar için kıyafet serbestliği normal ama bir gerçek var çocuğuna haçlık veremeyen ana baba kıyafet serbestliğinde bir kez daha ezilecektir çünkü çocuk hep arkadaşlarına özenir

0
-0
12 yıl önce2013-01-09 11:03:26

TÜM OKULLARDA SERBEST KIYAFET OLMASINI İSTİYORUZ GENELLİKLE İNÖNÜ ORTA OKULUNDA OLMASINI İSTİYORUZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

0
-0
12 yıl önce2013-01-01 20:07:12

Bence faydasışu olacak.Artık öğrenci kılık ve kıyafeti ve özgüveniyle kendini temsil edecek. 2.Öğrenci olup hergun kalıba gir okula git.Üfff ne sıkıcı modundan çıkılacak. 3.Bu gün ne giyeyim manken hatırlatması daha sonra yerini alışkanlığa bırakır. 4.Artık toplumumuzda bireylerin başarısı ön plana çıkacak. 5.Belki de en önemlisi nedir biliyormusunuz.Okulda öğretmen her gördüğünü öğrenci zannedemiyor.Ve öğrenciye sivil İnsan olarak bakıyor.Bir öğretmen olarak biliyorumki bir öğrenciye İnsan olarak bakabilmenin önemi büyük!Buradaki tanımdan öğrenciyi insinlık dışı birşey olarak anladığımız anlamı çıkmasın lütfen.

0
-0
12 yıl önce2012-12-23 15:31:03

hocam va çok haklısınız :)

0
-0
12 yıl önce2012-12-20 21:08:44

bizim okulda bu sistem uygulandıda noldu 1 hafta bile dayanamayan okul idaresi 2. haftada okul kıyafetlerine dönülmesine karar verdi :( kurunun yanında yaşında yanması böyle bişey olsa gerek..!

0
-0
12 yıl önce2012-12-19 23:45:54

Hocam Ben Talha Bakır Söylediklerinize Harfiyen Katılıyorum. Aklımı Okumuşsunuz.

0
-0
12 yıl önce2012-12-19 20:03:55

Bizim okul hariç bütün okullarda bu sistem uygulanıyor. Akyazı kız teknik ve meslek lisesi

0
-0
12 yıl önce2012-12-12 19:40:44

şu yazılanlara bakıyorum hayret ediyorum.İnsanlarımızı birbirine düşürdüler.Bu haberi yazıp savunanlar hükümet ne karar çıkarırsa aynen arkasındalar.haklı göstermek için her yola başvuruyorlar.Başörtüsü artık siyasi bir simge oldu.Onu takmak değil taşıyabilmek önemli.Başlarında türban sokak aralarında erkeklerle sarmaş dolaş gezenler ve burda yazamayacağım uygunsuz hareketlerde bulunanları hiçmi görmüyorsunuz.İş başı kapatmak değil güzel ahlak verebilmektir.çok yazık

0
-0
12 yıl önce2012-12-11 09:21:18

Bu görüşe karşı çıkan, lider olmak için palyaço olan insanların niyeti zaten açık. Yalakalık tabirine gayet uygun olan malesef bizim vatandaşlarımız sayılan bu insanlar hatırlamalıdırlar ki bu vatan başı örtülü analarımız alnı secdeden kalkmayan dedelerimiz sayesinde kazanılmıştır. Gelin görün ki alzaymır olan bu zihinler geçmişi çabuk unutmuş rant peşinde koşmaktalar. Sonuç itibarı ile sertbest olan kılık kıyafet hem dini olarak insanları özgürleştirecek hemde modern dünyaya fayda sağlayacaktır. Zengin fakir kavgası sadece bir basamaktır o basamak çıkılır ve asıl istenilen refah sağlanır. Her ilk biraz zordur ama kolay olan tek şey ise Hayır demektir bizim alzaymır hastalarımızda bunu yapıyor malesef... Eynipa Kadir.

0
-0
12 yıl önce2012-12-10 21:01:20

Eğitimde kaliteyi artırmaya yönelik gelişmelerin olmadığını söylemek haksızlık olur. Tamam eksiklikler olabilir. ama birçok alanda yeniliklerin yaşandığı çok aşikar. Bunun için ilçe merkezdeki herhangi bir okulu ziyaret etmek yeterlidir. Giyim-kuşam konusu ise çokta gereksiz bir konu değildir. M.Özdemir

0
-0
12 yıl önce2012-12-10 20:18:07

Avrupayı örenek alıyorlar ama ne yazıkki daha önemli sorunlarımız var neden eğitimde kaliteyi artırmıyorlarda bu gibi gereksiz konulara el atıyolar ?

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 20:11:09

Evet sadece baş örtmekle Müslümanlık olmaz tabiki ama başını örtmek isteyen kimsenin bu hakkı İslami ve insani olarak kullanabilmesi gerektiğini vurguluyoruz. İsmail Kahya kardeşim, Akyazı'da ev tekstili işiyle uğraşır. kıyafet serbestliği onu maddi açıdan ilgilendirmeyebilir ama diğer esnaf arkadaşlarını da düşünmeli biraz:) Ayrıca muhafazakar bir siyasetçi olarak başörtüsü konusuna değinmesini beklerdim. Yazılarımızda İslami ve insani ölçüleri esas aldığımızı ve herhangi bir siyasi akımı destek mahiyetinde yazı yazmadığımızı aşağıdaki geçmiş makalelelerimizi okuyan okurlarımız bilir. Avrupa'da doğmuş ve sıksık ziyaretlerde bulunmuş biri olarak yakinen gördük ki, bu konu çoktan rafa kaldırılmış durumdadır. Murat Özdemir

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 12:31:28

evet dinimiz başı örtmeyi emretmiş.ama başı örtüp geri kalanını açmayı değil.zaten öyle güruhlar!! var ki başı örtünce müslüma sanıyorlar kendini.mangalda kül bırakmıyorlar.caddelere bakın yeter.ve başına takke geçirip müslümanlığını teşhir eden ihtiyarlar.ama daha caminin kapısında başlarlar dedikoduya.ya sakı tefeciler.ya kar payı dağıtan hacılar.ya iki şak şak yaparak ihaleleri kapan yandaş müslümanlar.haaa ne imiş demekki kafayı örtmekle olmuyormuş.ya neymiş önce o kafayı iyi ahlakla doldurmak gerekiyormuş.hem madem bizimkiler hep avrupayı örnek gösteriyorlar ya.peki ingiltereden neden bahsetmiyorlar.onlar da serbest bıraktı ama iki üç yıl sonra sorunu gördüler ve şimdi gene okul kıyafeti zorunluluğu var.biraz da gerçekler lütfen...

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 11:29:42

şimdiye kadar giy formanı git diyorduk bundan sonra ANNE BU GÜN NE GİYEYİM OLACAK.bENCE VELİLERİN MASRAFI ARTACAK AZALMAYACAK BU KONUNUN TAMAMEN EKONOMİK BASKILARLA ALINDIĞINI DÜŞÜNÜYORUM YOKSAneye faydası olacak birisi izah etsin zengin fakir meselesini geçtik ama faydası ne olacak.İsmail KAHYA

0
-0
12 yıl önce2012-12-10 13:31:53

kıyafet serbestliği konusunu bu bağlamda yazmak ve tartışmak artık çok demode...asıl tartışılması ve köşeden yazılması gereken konu özgürlüklerin hala engellendiğidir.kuran-ı kerim dersinde zaten baş örtülüyor.bu yönetmelikle yeni gelen bir durum değil .isteyen başını örtmeli isteyen açmalı...gerisi zaten çok ve gereksizce tartışıldı.bu millet ak partiye niye oy veriyor.bu zulümleri artık durdursun diye...tamam demokrasi adına yapılanlar gerçekten takdire şayan ama baş örtüsü konusunda aşamadıkları ne var anlaşılır gibi değil...ayrıca kıyafet serbestliği yönetmeliği ise bunun adı baş örtüsü de bir kıyafet ak parti artık kimden korkuyor anlaşılır gibi değil birilerine söz mü verdiler enteresean bir durum...

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 02:23:44

Hocam zararını görüp de döndükten sonra anlamı yok . Ayrıca böyle bir durumda direk olarak 'tükürdüğünü yaladı.' etiketini yiyecekleri için geri adım atmak da istemezler. Eğer bir karar şu zamanda deneme-yanılma tarzında uygulanıyorsa nerede teknoloji nerede imkanlar nerede gelişmişlik? Bu tarz,insanların nabzını yoklarcasına gelişigüzel şekilde uygulamaya geçilmemeli.Bu zihniyetle giderse bu düzenin sonu kötü. Salih Özenç.

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 01:13:53

özellikle lise 3 ve 4 öğrencilerinin nasıl giyindiğini ve gittikçe daha iğrenç kıyafetlerle tanışacağımızı tahmin etmek zor olmasa gerek, körü körüne destek bu herhalde

0
-0
12 yıl önce2012-12-09 00:24:43

beynimi düşüncemi kimse ipotek altına alma hakkına sahip değil herkes istediği gibi giyinebilsin sokakta herkes istediği kıyafeti giyebiliyor birşey olmuyor da okulda giyincemi oluyor

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 23:56:51

okul dışında herkes istediği gibi kıyafet giyebiliyor kıyamet kopmuyor okuldada aynı hürriyete sahip olsa kıyamet mi kopacak artık bu engelleri aşalım başkaları uzaya giderken hala basit şeylerle uğraşıyoruz iş düşünelim biraz geniş düşünelim dar kalıplar içinde kalmayalım herkes istediği kıyafet giysin

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 22:57:46

Bir de hükümetin attığı her adımı,halka olumlu göstermeye çalışan bir güruh var ki onların hali daha acınası ve çağ dışı. İnsanların ideolojilerinden sıyrılarak olaylara bakmalarını isterler fakat kendilerine kabul ettirilmiş doğrulardan (!) asla taviz veremeyen insanlardır bunlar. Yazının sonunda "insan onuruna yaraşır hayat standartları" gibi bir beyanda bulunulmuş. Bu küçücük çocukları marka düşkünü yaparak sağlanacaksa eğer,yere batsın öyle insanlık onuru. Kokuşmuş sisteminiz çok güzel işliyor. Tebrik ediyorum sizleri.

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 22:49:07

Hocama aynen katılıyorum.İnşaah zaman gelir eğitim sistemide insan fıtratına uygun bir şekilde düzenlenir.Unutmayalım ki herkes bir gün ölecek ve her yaptığından hesaba çekilecektir.

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 22:18:46

Türkiye'nin içinde bulunduğu sosyo-ekonomik koşullar gereğince kıyafet serbestliğine geçilmesi sosyo-ekonomik eşitsizliğin gözler önüne serilmesi açısından büyük bir fırsat olacaktır gören gözler için. Bir yandan marka takıntısı gençler diğer taraftan yamalı kıyafet giyen bir öğrencinin normal şartlar altında aynı ortam içinde eğitim görmesi gerek psikolojik gerekse tevhid-i tedrisat kanunu-formasyon açısından sakıncalıdır. İşin bir başka boyutu ayrılıkçı terör örgütü PKK yandaşları bölgedeki halkı etkileyip öğrencilere şimdiden peşmerge kıyafetleri giydirmeye başladı. Cumhuriyete meydan okuyan bu anlayışı nasıl izah edeceksiniz peki serbestlik yanlıları ? Neresinden bakarsan tutarsızlık.Bilim ve akıl önderimiz olsun...

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 21:12:31

Görüşlerinize katılıyorum hocam fakat sanırım bu toplum henüz bu kadar serbestliğe hazır değil :) Madem başladı hayırlısı olsun inşah. Bahsettiğiniz ikinci aşamanın da bir an önce gelmesi dileği ile... (Akseki-li)

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 18:02:49

"Aklı başında" "art niyetten uzak" yorumlara cevap vermeye çalışacağım. Murat Özdemir. her yeni uygulama, beraberinde çekince ve mahzurlar getirebilir. bunu denemeden öğrenemeyiz. neticede uygun bulunmaz ve zararı çok görülürse tekrar eski uygulamaya dönme yolu da açıktır. İlköğretim ve Liseyi bu manada farklı düşünmüyorum

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 17:31:39

aklı başında hiç kimse okullarda kıyafet serbestliğini savunamaz..

0
-0
12 yıl önce2012-12-08 13:51:47

hocam siz öğretmen olarak öğretmenlerin sorunlarını çok iyi görebiliyorsunuz; ancak öğrencilerin sorunlarına da öğrencilerin gözünden bakmak bence daha doğru olacaktır. Durum belki lise öğrencilerinde sorun çıkarmaz, fakat ilkokul öğrencileri arkadaşlarını görünce kendilerini ezik hissedebilir ya da bu durum ergenlik dönemindeki çocuklarda bir eziklik duygusuna neden olabilir. Yani bu mesele aslında derin bir konu, iyi ölçüp biçmek ondan sonra karar vermek lazım bence. iyi günler

0
-0
Bekirpaşa kavşağında kaza
1 / 15
İstanbul Outlet

YAZARLARIMIZ

   

EN ÇOK OKUNANLAR

EN ÇOK YORUMLANANLAR

AKYAZI HABER

Arşiv Haber Arama

Green Garden